inequality

خوش آمدید, میهمان گرامی
لطفاً برای فعالیت در انجمن و استفاده از امکانات سایت ثبت نام کنید.
چنانچه قبلاً ثبت نام کرده اید، با درج مشخصات کاربری خود وارد شوید.

 

اخبار:



ارسال های من

این قسمت به شما اجازه می دهد تا تمام مواد ارسالی این کاربر را مشاهده کنید.البته فقط می توانید پستهایی را ببنید که در محل مورد دسترسی شما قرار داشته باشند.


پست های من - Abjosaz

صفحه(ها): [1] 2 3
1
با درود به استاد هدل و دوستان پیشکسوت
استاد هدل عزیز , سپاس بی حد و اندازه بخاطر این توضیحات کامل  و مفیدی که در باب استفاده از ذغال اکتیو در اختیار اعضا قرار دادید  واقعا از اینکه این همه محبت و بزرگواری در حق ما شاگردانتان  میکنید سپاسگذاریم وقدر دان ..
جناب shahram883 ضمن تشکر از اظهار نظر و توصیه تان , باید بگم دقیقا تمام مشکلات  و واکنشات منفی و .... , همه و همه از این نقطه نشات میگیرند که ما بجای اینکه , بدنبال بهترین و اساسی ترین  راه  برای ساخت محصول باشیم  , اول از همه بفکر میانبر های موجود , فارق از زیان های احتمالی از این میانبر ها  هستیم  ..
موفق باشید 
کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند: Abjosaz

2
با سلام
استاد هدل عزیز
قربان به لطف دوستان و اساتید و بخصوص جنابعالی تا حدودی مراحل اولیه رو تونستم یاد بگیرم و درک کنم ، اما همچنان راه طولانی در پیشه که بتونم موارد دیگه رو هم بیاموزم !
هر چه پیشتر میرم و فکر میکنم یه موضوعی رو یاد گرفتم متوجه میشم همون موضوع تازه سرشاخه های جدیدی پیدا میکنه که اونها هم واسه خودش داستانی داره که بنده کاملا بی اطلاع بودم  :o
و تمامی این مسائل و اشتیاق به یادگیری موجب این میشه که مزاحم وقت جناب عالی و بقیه اساتید و پیشکسوتان محترم بشم
( خلاصه عفو بفرمایید و تحملمون کنید  ;) )


این موضوع که فرمودید : اصولاً با چنین سیستمی در حالت مطلوب به خروجی  70 تا 75 درصد هم میشود رسید ، خوب بحث تازه ایست و بنده مشتاق به رسیدن به اون  ;D
مورد دیگه ای که میخاستم خواهش کنم بنده رو راهنمایی بفرمایید در رابطه با ذغال اکتیو هست ... بسیار شنیدم استفاده از ذغال اکتیو میتونه به بهتر شدن عرق و همچنین پاکسازی ناخالصی ها کمک کنه !
حالا این موضوع صحت داره یا خیر رو شما بهتر میدونید و همانگونه که در پست قبلی اشاره کردم کمی تحقیق کردم و متوجه شدم ذغال اکتیو مدلهای مختلفی داره که نمیدونم از کدومش باید استفاده کرد .


بنده هرکاری کردم نشد مثل شما [میهمانان مجاز به مشاهدۀ لینکها نیستند.لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید ]   رو بنوسیم میشه بفرمایید چطوری باید اینکارو کنم ؟
اینی که شما نوشتید مثل لینک هستش که با کلیک روی اون به پروفایل شما میره ولی من که مینویسم فقط یه نوشتس .
با سپاس فراوان
[میهمانان مجاز به مشاهدۀ لینکها نیستند.لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید ]
Abjosaz@
کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند: Abjosaz

3
 ???
با سلام
دوستان عزیز موضوع این تاپیک فکر نمیکنم مربوط به این مسائل باشه !
در ضمن پاسخها هم هیچ ربطی به سوال بنده نداره ...
لطف کنید موضوع های بی ربط به این تاپیک رو حذف بفرمایید و در تاپیکی جداگانه به بحث و سوال و تبلیغ ادامه بدید تا من هم بتونم به جواب سوالم برسم  :-\
با تشکر
کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند: Abjosaz

4
سلام دوست عزیز

 

شما با یک تجهیزات ساده و کمی‌ دست به آچار شدن و خلاقیت میتونید از یخچال به عنوان اتاق تخمیر استفاده کنید.

البته تنها مشگل این خواهد بود که موقع تخمیر آبجو چیزی دیگه نمی‌تونید تو این یخچال بذارید.

اینم روش انجام کار :

میتونید آبجو رو تو یخچال بذارید و ترموستات یخچال رو رو سرد‌ترین حالت ممکن.

بعد از یک ترموستات دوم استفاده کنید ( مثلا از این  نوع که ایران هم هست)

[میهمانان مجاز به مشاهدۀ لینکها نیستند.لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید ]

 که سنسورش مستقیم تو محلول باشه که بدون اینه یخچال رو خراب کنید می‌شه از لایه واشر دور در یچچال ردش کرد

حالا خروجیی‌ این دستگاه ( که کاری به جز خاموش یا روشن کردن نمی‌کنه) رو میتونید به یک پریز برق وصل کنید که یخچال شما رو با برق تامین کنه.

اینجوری هر وقت دمای محلول بالا تر از اونی‌ میره که شما تنظیم کردین  ، کل یخچال روشن می‌شه.

 یه کم امتحان کنید حتما میتونید درجه دلخواه و مدت زمانی‌ که یخچالتون برای سرد کردن محلول لازم داره به دست بیارید.

موفق باشید

کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند: Abjosaz

5
سلام دوست عزیز،

اینجا چندین مطلب هست که باید بهش اشاره کرد.
البته که کدر بودن حریره دلیلی‌ میتونه برای ادامه داشتن تخمیر باشه ، ولی‌ کدر بودن ضرورتاً نشانه این نیست که هنوز تخمیر در حال انجام هست!
وقتی‌ مخمر فعال هست و تخمیر ادامه داره ، عمد‌تاً ۲ ماده الکل و اکسید کربن CO۲ تولید می‌شند. البته یک سری مواد دیگه از جمله مواد آروماتیک و استر هم وجود داره که در این بحث مهم نیست. الکل به صورت مایغ در محلول شما می‌مونه و اسید کربن به عنوان گاز   باعث حباب می‌شه. پس تا وقتی‌ که گاز تولید می‌شه و حباب گاز وجود داره و یا وقتی‌ که در مرحلهٔ کربنیزه کردن هستیم و فشار داخل شیشه یا کیج بالا میره ،هنوز تخمیر ادامه داره.

چیز مهمی‌ که شما بهش اشاره کردین "خوب بودن ابجوی شفاف" هست.
شاید این موضوع خیلی‌ سلیقه‌ای باشه ولی‌ فکر می‌کنم که اینجا لازم به توضیح باشه.

می‌تونم بگم که کدر بودن آبجو در آلمان که تاریخچه‌ قدیمی‌ترین آبجو سازی صنعتی دنیا رو داره نشونی از کیفیت خوب، مرغوبیت، طبیعی بودن و تازگی  آبجو هست که متاسفانه ماندگاری زیادی هم نداره!

کدر بودن آبجو بیشترین دلیلش شناور بودن مخمر در حریره هست. مخمر (تقریبا از همه نوعش) یک ماده طبیعی و سالم محسوب می‌شه . خیلی‌‌ها برای سلامتی‌ و انبوهی از املاحی که در مخمر هست، از قرص مخمر حتی به عنوان مکمل  غذاایی استفاده میکنند! متاسفانه مخمر کمی‌ تلخی‌ داره ، و این حد و نسبت و سلیقه هست که میزان کدر بودن یا به عبارت دیگه میزان مخمر در آبجو شما رو مشخص می‌کنه.

ابئوسازی‌های صنعتی ناچاراً برای ماندگار کردن آبجو دست به پاستوریزه کردن (حرارتی) یا فیلتر کردن آبجو هستن که اینجوری یکی‌ از بهترین و مفیدترین ماده آبجو رو از بین میبرند!

صرفاً علاقه آلمانی‌‌ها به ابجوی کدر باعث استقبال زیاد از آبجو خانه‌های سنتی‌ و ناچاراً خانگی شده! امروزه کارخانه‌های صنعتی بزرگ ناچاراً برای تامین این استقبال، دست به اضافه کردن مخمر مرده و غیره فعال به آب جوو میزنند که مشتری‌های خودشون رو از دست ندند.

پس توصیه می‌کنم که به کدر بودن ابجوی خانگی خودتون افتخار کنید!
کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند: Abjosaz

6
تالار مدیریت / تبریک سال نو
« در: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۸:۴۹ »
با درود  به استاد هدل عزیز و بزرگوار  و همه سروران وعزیزانی که براستی در این انجمن پیشکسوتند ..
ضمن قدر دانی از استاد هدل بخاطر راه اندازی  این فروم وقدر دانی از همه عزیزانی که خیلی صادقانه و بی ریا تجربیاتشون رو در اینجا با بقیه شریک میشوند پیشاپیش  عید نوروز رو به همه شما تبریک و تهنیت میگم و صمیمانه برای تک تک تان , بخصوص هدل , این بزرگ مرد عزیز , ارزوی شادی و سلامتی  میکنم  ..
نوروز بر همه شما سروران عزیز شاد باد
پاینده باشید و برقرار ..
کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند: Abjosaz

7
شراب و شراب سازی / تاریخچه شراب شیراز
« در: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵:۵۶ »
دوستان سلام

چند روز پیش یک برنامه مستند درباره تاریخچه شراب شیراز تو کانال بی بی سی پخش شد.
این تاپیک رو ایجاد کردم تا لینک این برنامه رو که از یوتیوب گرفتم به اشتراک با بقیه دوستان بگذارم.




بنظرم مستند جالبی اومد و خواستم سایر دوستان هم ازش بهره ببرند.

وقت خوش
کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند: Abjosaz

8
درود و عرض ادب خدمت تمام پيشكسوتان و دوستان؛
جناب RAKY بايد بگم كه با هر بار جابجايي و سيفون كردن شراب مقداري از SO2 مولكولي ( SO2 مولكولي بخشي از سولفيت آزاد داخل شراب هست كه وظيفه حفاظت شراب رو بر عهده داره ) شراب از دست ميره و ما بايد اونو جبران كنيم، در روش شما براي بطري كردن كه ابتدا سولفيت زني ميكنيد و بعد از يك روز اقدام به بطري كردن ميكنيد، درست در همون لحظه ورود شراب به بطري مقداري از سولفيت مولكولي تركيب شده و از دست ميره، هر چقدر هم شما احتياط كنيد باز هم مقداري از سطح سولفيت كاسته ميشه مگر اينكه مقدار سولفيت رو اونقدر بالا بگيريد كه افت سولفيت جبران بشه كه خوب اين كار هم مقدار سولفيت كل رو تو شراب شما بالا ميبره ( مقدار مجاز سولفيت كل از لحظه له كردن انگور تا بطري كردن نبايد از 150ppm  تجاوز كنه) ، اما در روشي كه مقدار سولفيت مورد نياز رو ابتدا ته بطري ميريزيم و در همون لحظه بطري رو پر ميكنيم اگر شراب هوادهي نشه و بطري به طور اصولي پر بشه مقدار سولفيت لازم براي نگهداري طولاني مدت شراب در بطري تامين ميشه ، در اين حالت تمام شرابي كه وارد بطري خالي ميشه در لحظه ورود ابتدا سولفيت مورد نياز رو ميگيره بنابراين هيچگونه اكسيداسيوني اتفاق نمي افته يا اكسيداسيون فقط محدود به سطح بالايي شراب ميشه، پس ميشه گفت اين روش، روش بهتري هست.

در مورد استفاده از تراشه راش به جاي بلوط بنده تا بحال جايي نخوندم كه چنين امكاني هست يا نه ، دوستان و اساتيد محترم اگر اطلاعاتي دارند به اشتراك بگذارند بسيار ممنون ميشم.
شاد باشيد
کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند: Abjosaz

9
شراب و شراب سازی / پاسخ : آموزش ساخت شراب انگور سفید
« در: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵:۲۵ »
با درود به استاد هدل و دوستان پیشکسوت
استاد هدل یک کیهان سپاس  از وقتی که صرف کمک به اشنایی و اگاهی ما نسبت به دنیای شراب سازی میکنید .سپاس بیکران ..
پاینده باشید استاد
کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند: Abjosaz

10
با درود به استاد هدل و دوستان پیشکسوت
استاد پس از عرض ادب , مستخضر هستید که شرابی که انداختم اولین تجربه م بود وظاهرا با راهنمایی های شما خیلی خوب شده به لحاظ اینکه اولین تجربه م بود زیاد برای خرید لوازم  , براش زمان ,نگذاشتم و ترجیحا با لوازم دم دست یه چیزایی ساختم که به تصور خودم , بد نیست برای همین تصمیم گرفتم اینجا به نمایش بزارم تا بقیه هم از همین چیزای ساده برای رفع مشکلات خود استفاده کنند طبق توصیه شما برای برای صاف کردن نیاز به قیف بزرگی داشتم که بتونم از طریق اون و یک ابکش شراب رو صاف کنم هر چه تو بازار گشتم قیفی به بزرگی قیفی که در نظرم بود نیافتم تا اینکه به سرم زد که از دبه های اب معدنی بلا استفاده (از زمان اوایل شروع به کار ابجو سازی ) استفاده کنم پس یکی از دبه ها رو برداشته و قسمت انتهای انرا (کف دبه ) بریدم ساز کار قفل تخمیر رو هم ضدعفونی کرده و به درب دبه وصل کردم  که حاصل کارم یکدبه با شلنگ متصل بهش و البته بدونه ته , درست شبیه قیف بود  چهارپابه پلاستیکی داشتیم که وسط انرا سوراخی در حدی که بشه گلویی قیف دست سازم , ازش رد بشه زدم دبه رو  وارونه بصورت قیف  گذاشتم روی چهار پایه وشلنگ انرا از سوراخ رد کرده و و تا انتهای قرابه ای که قرار بود شراب صاف شده در ان ریخته شود  فرو کردم سپس ازکیسه  پارچه ململی که برای خیسانده مالت جو  درست کرده بودم  برای صاف کردن استفاده کردم که بخوبی همه مراحل پیش رفت فقط کمی  فشردن پالپ ها  , و تفاله ها , برایم نفسگیر بود البته برای انهم راهکاری پیدا کرده بودم که بعلت عمل چشم مادرم  فرصت ساخت اون رو پیدا نکرده و همینطوری  شراب رو صاف کردم چون دست تنها بودم کمی کارم سخت بود ولی لطف خاص خودشو داشت و به خوبی و بدونه هیچگونه مشکلی از 58 لیتر انگور حدود 41 لیتر شراب صاف شده در تخمیر دوم بدست اوردم عکس هایی برای درک بهتر از سازوکار گرفتم البته قبل از شروع , امیدوارم اعضا هم بتونن ایده بگیرن و برای خودشون با کمترین امکانات لوازم مورد نیازشون رو درست کنند ..
ارادتمند
کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند: Abjosaz

11
با درود به استاد هدل و دوستان پیشکسوت
استاد خسته نباشید  من شخصا زیاد علاقه ای به شراب  سازی ندارم شاید دلیلش اصلیش این باشه که شراب خوب تا حالا نخوردم بهرتقدیر خوب یا بد اقدام به ساخت حدودا 50 لیتر شراب از انگور رشه سنندج (به گفته فروشنده) که خیلی هم ترو تازه و شاداب و سطح روی انگور پر از پکتین بود (بقدری که رنگش به خاکستری میزد) کردم , اول خوشه ها رو شستم و دانه دانه کرده و سپس با دستگاه سالاد ساز ان را پوره کردم اصلا هم به هسته ها اسیبی نرسید  مقداری از اب ان را به مزور ریخته تا ابسنجی کنم ولی اینقدر مایع غلیط بنظر میرسید که هیدرومتر اساسا در مزور ثابت مانده بود و حرکتی نمیکرد بعد یک ساعت انرا خوانش کرده که روی 1.080 مانده بود  به ازای 50 لیتر تعداد 9 قرص کمپیدن را در 200 CC اب گرم (جوشیده بدونه کلر) حل کرده و داخل ملات انگور ها ریخته و انرا با کفگیر استیل  که مخصوص ابجوسازیم هست ,هم زدم بعد از 24 ساعت, مخمر (LALVIN1118) را که در دو پله 2.5 لیتری از محلول شیره انگور و اب جوشیده , قبلا  تکثیر کرده بودم , اضافه کرده و فعلا همه چیز خوب و بروال خود هست فقط  2 نکته هست که مثل همیشه تقاضا کمک و نظر شما و دیگر دوستان رو دارم  اولا برای رسیدن به یه الکل متعادل ( تا جایی که طعم شراب خراب نشده و مخمر هم اسیب نبینه ) به ازای هر لیتر چقدر نبات یا عسل اضافه کنم و دوم اینکه زمانی که برای هم زدن از کفگیر استیل استفاده میکردم  احساس کردم  ممکنه PH پایین شراب با استیل واکنش نشون بده و طعم و رنگ شراب رو تحت الشاع قرار بده برای همین از نجاری یه تخته چوب روسی خریدم و انرا سمباده زده و روی حرارت اجاق کمی استرلیزه کردم و اقدام به همزدن تاج تخمیر کردم که انصافا از هم زدن با کفگیر استیل خیلی  راحتر بودسوالم اینه ایا بعد از هر بار هم زدن اشکالی نداره که چوب همزن را با اب شهری شسته و برای دفعه بعدی اماده کنم ؟ عکس های هر دو  همزن رو هم همینجا پیوست  خواهم کرد . سپاسگذارم استاد
پاینده باشید و برقرار
کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند: Abjosaz

12
با درود به استاد هدل و دوستان پبشکسوت
جناب enjoy of beer عزیز , خیلی خوش امدید قربان  , که نبودتان  همراه با تجارب گرانبهایتان خیلی  خیلی  حس میشد لازم شد که امشب به افتخار این حضور سبز تان , لبی تر کنیم
بسلامتی قربان
کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند: Abjosaz

13
درسته که تو ایران محصولات اورگانیک برای خرید نداریم اما میتونیم خودمون تولیدش کنیم مثلا دوستم که نزدیکی خرامه باغ دارن امسال تونست شراب قرمز رو از انگور شانی که فقط اب بارون خورده بودو بدون اضافه کردن هیچ ماده شیمیایی بزاره و امسال هم در پی برداشت رازک و کاشت جو مورد نظرمون هستیم،که فکر نکنم از این قبیل کاربرا تو انجمن نداشته باشیم و اینکه هدف از ایجاد تالار صرفا تولید این محصولات نیست و میتونه جنبه علمی داشته که کاربرا میتونن اطلاعاتشون رو قرار بدن و همچنین منبعی باشه برا کسایی که در اینده همچین هدفیو داشته باشن.
اما دیدگاه شما درسته و ممکنه هیچ بحثی به وجود نیاد و ایجاد تالار میتونه طرحی باشه برا اینده.
کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند: Abjosaz

14
با درود مجدد
استاد ضمن عرض ادب و اجازه از محضرتون , تصورم اینه که عباس اقا منظور از این سوالشان :
[میهمانان مجاز به مشاهدۀ لینکها نیستند.لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید ]
جناب داتم عزیز با تشکر از توجه شما
البته منظور من از این تاپیک، زیر سوال بردن روشهای مرسوم نمی باشد، صرفا جهت آشنایی اینجانب  با مسائل تئوریک می باشد. من فکر کنم احتمال آلودگی در استارتر بخصوص استارتر های پله ای نیز بالا می باشد و همچنین در چند نوبت فعالیت شدید تکثیر سلولی نیز اتفاق افتاده است. سوال دیگری که ذهن منو مشغول کرده، اینه که ظاهرا تعداد سلولهای مخمر در واحد حجم با توجه به آبسنجی حریره مقدار ثابتی می باشد و از حد مشخصی بیشتر تکثیر نمی شود (اگر مباحث وبلاگ را درست متوجه شده باشم)، در استارتر پله ای افزایش حجم سلولها چگونه اتفاق می افتد(در مرحله اول تکثیر سلولی اتفاق افتاده است و با تزریق ماده قندی جدید دلیلی بر تکثیر مجدد مخمرها وجود ندارد چون تعداد سلولها به حد کافی جهت تخمیر قبلا تکثیر شده است)
ممنون می شم دوستان اگر در فهم مفاهیم تئوریک اشتباه کرده ام، منو راهنمایی کنند
با تشکر
این بود  که وقتی در یک استارتر چند پله ای , سلول ها  در پله اول به نهایت تراکم سلولی میرسند , چگونه ممکنه با ریختن مواد قندی جدید (ریختن حریره جدید در روی استارتر بعدی یا  پله دوم ) دوباره تکثیر شوند !! چون انها در استارتر پله قبل  به سقف تراکم سلولیشان رسیده اند ایشان بر این تصور بوده اند که در یک استارتر 2 یا چند لیتری (پله اول ), سلول ها  به تراکم مورد نظر رسیده و دیگه قابلیت تکثیر شدن در پله بعدی را  ندارند  و این ابهام از انجا سرچشمه میگیره که در مباحث گاهی از واحد میلیون سلول در میلی لیتر و گاهی از بیلیون سلول  در میلی لیتر بحث میشه که ایرادی به مقاله نیست و ایراد از درگیری فکری زیاد ما ایرانیهاست  که خود من هم چند سال پیش کمی با این مسئله درگیر بودم تا بلاخره موضوع را متوجه شدم ..
ارادتمند 
کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند: Abjosaz

15
آبجوسازی پایه با عصارۀ مالت / پاسخ : طعم ابجو
« در: ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۳۷ »
با درود مجدد
استاد  این اطلاعات رو من از 4 سال پیش که من در بخش رازک وبلاگ مقاله ها رو مطالعه میکردم  نوشتم و با تذکر شما (که قطعا برای من حجت هست) یه سری به بخش رازک زدم و متوجه شدم که مثل همیشه حق باشماست گو اینکه  شاید من هم بی تقصیر باشم  ولی با این حال من قسمتی از متن مقاله را که ا بر حسب ان  ,  براین باور بودم را , با اجازه شما کپی کردم  .انچه  که واضح  و و مبرهنه , دانش بالای شما و تجربه تان است  گو اینکه من تا بحال در طول این 4 سالی که که افتخار شاگردی شما رو دارم  , در طول پروسه پخت  ,   درب دیگ را هیچگاه نبسته ام ولی به دلیل توضیحات  این قسمت از مقاله , من بر این باور بودم که اگر زمانی دنبال طعم رازکی در ابجو باشم  بایستی در 20 دقیقه انتهایی که رازک طعم دهنده را اضافه میکنم درب دیگ را ببندم  که خوشبختانه(بقول injoy of beer  دوست عزیزم , استاد به موقع گوشم را کشید  :D )  قسمتی از مقاله بخش رازک در وبلاگ :
همانطور که گفته شد تلخی آبجو ناشی از حل شدن اسیدهای آلفا در زمان جوشیدن میباشد.این اسید های آلفا  خود از مواد دیگری در ترکیبات گل خارج می شوند که مهمترین آنها موسوم به( co-humulone, ad-humulone, و humulone define) هستند.گفته میشود «کوهومولون» یعنی ترکیب اول مسئول تند و تیزی نامطلوب و گسی زمخت برخی رازک هاست و رازکی که مقدار کمتری از آن داشته باشد بهتر خواهد بود.اسید های بتا کمتر از اسیدهای آلفا در آبجو نقش ایفا میکنند و در اثر جوشیدن هم ایزومره و حل نمیشوند و زود هم تبخیر میگردند و در رایحه و البته طعم آبجو نقش خود را دارند.از سوی دیگر مسئولیت تولید عطر و رایحه ی رازک بر عهده ی روغنهای اساسی (Essential oils) است که در گرد طلایی رازک موجودند.مهمترین این ترکیبات با نامهای Myrcene, humulene, caryophyllene و farnesene شناخته میشوند.
ارادتمند همیشگی
کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند: Abjosaz

صفحه(ها): [1] 2 3
anything